Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
3D printing in popularization of science
Kubíčková, Klára ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
The Bachelor’s thesis deals primarily with the use of 3D printing by a public which is not acquainted with the technology. The work is divided into two main parts – the first mentioning the theory and the second part proposing practical activities. In the first part, the terminology in connection with 3D printing is defined, the process of 3D printing is determined, and the historical evolution of 3D printing processes is outlined. Except for the 3D printing itself, the process of 3D printable model creation, as well as, the possibilities in the use of 3D printers are described in the first part of the thesis. Additionally, 3D printing pens are depicted. In the second part, the practical part, specific activities for children with the use of 3D printing pens or 3D modelling programs are proposed. All of the activities contain expected time duration, age group and the main objective.
Popularisation of Science in the Czech Republic
Holčapková, Martina ; Walek, Agata (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
The Bachelor´s thesis deals with the theme of popularisation of science. The aim of this thesis is to determine the subjects dealing with popularisation of science and to discover the public awareness of the topic. The first part of the thesis focuses on the definition of the term popularisation of science. In the second part the difference between learning of an adult and a child is discussed. The third part shows the subjects of popularisation of science and the following chapter, which is based on a questionnaire, describes the specific knowledge of the inhabitants of Brno and its surroundings about the possibilities of popularisation of science. The final chapter is devoted to the creation of a popularising and educational program concerned with the topic of electricity and magnetism.
Popularizace vědy v českých audiovizuálních médiích se zaměřením na kosmonautiku
Vopršal, Lukáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zpracování a popularizace vědy v oblasti kosmonautiky v českých audiovizuálních médiích. Cílem práce bylo na příkladech vědecko-populárních pořadů ve dvou různých audiovizuálních médiích interpretovat obsahovou stránku vybraných epizod ve zvoleném časovém období a vhodnou srovnávací metodou zhodnotit využití popularizačních prvků ve vysílání každého z pořadů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce byla vytvořena rešerše, zpracovaná na základě české i zahraniční odborné literatury, s cílem zmapovat a popsat přístupy k popularizaci vědy v médiích formou vymezení pojmů věda, masová média, vědecká žurnalistika, popularizace vědy. Rozsáhlá část rešerše se věnuje vývoji české vědecké žurnalistiky od 2. poloviny 19. století po současnost, a v detailu téma rozebírá na příkladech dvou renomovaných vědecko- populárních pořadů - Meteor a Okna vesmíru dokořán. V praktické části se autor věnoval interpretaci obsahu a obsahové analýze televizního pořadu Hyde Park - Civilizace v pěti vybraných epizodách zaměřených na kosmonautiku, a vysílaných v období roků 2021 - 2022, a též rozhlasového magazínu "Experiment" ve dvanácti vybraných epizodách vysílaných v roce 2022. Dále autor zpracoval rozhovory s autory magazínu "Experiment" na téma...
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
3D printing in popularization of science
Kubíčková, Klára ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Langerová, Petra (vedoucí práce)
The Bachelor’s thesis deals primarily with the use of 3D printing by a public which is not acquainted with the technology. The work is divided into two main parts – the first mentioning the theory and the second part proposing practical activities. In the first part, the terminology in connection with 3D printing is defined, the process of 3D printing is determined, and the historical evolution of 3D printing processes is outlined. Except for the 3D printing itself, the process of 3D printable model creation, as well as, the possibilities in the use of 3D printers are described in the first part of the thesis. Additionally, 3D printing pens are depicted. In the second part, the practical part, specific activities for children with the use of 3D printing pens or 3D modelling programs are proposed. All of the activities contain expected time duration, age group and the main objective.
Popularisation of Science in the Czech Republic
Holčapková, Martina ; Walek, Agata (oponent) ; Baumgartnerová, Alena (vedoucí práce)
The Bachelor´s thesis deals with the theme of popularisation of science. The aim of this thesis is to determine the subjects dealing with popularisation of science and to discover the public awareness of the topic. The first part of the thesis focuses on the definition of the term popularisation of science. In the second part the difference between learning of an adult and a child is discussed. The third part shows the subjects of popularisation of science and the following chapter, which is based on a questionnaire, describes the specific knowledge of the inhabitants of Brno and its surroundings about the possibilities of popularisation of science. The final chapter is devoted to the creation of a popularising and educational program concerned with the topic of electricity and magnetism.
Věda na síti: populárně naučné obsahy na YouTube
Friedrichová, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nejúspěšnějších populárně naučných kanálů kanály češtině angličtině Jejím cílem je popsat vybraná videa z obsahových, slovních, neverbálních i technologických prvků a určit ty , které jsou charakteristické pro online video. Bude nás zajímat i to, které prvky poutají pozornost uživatelů, vyvolávají emoce a pomáhají udržet jejich zájem. Teoretický rámec nám poskytnou dvě existující studie na téma populárně naučných videí na YouTube (Welbourne a Grant; obou případech se jedná o analýzu audiovizuálních obsahů prostřednictvím kvantitativních metod. Cílem této práce bude audiovizuální obsahů uživatelské komentáře a využít kombinace kvalitativních a kvantitativních metod - obojí by mohlo poskytnout nové poznatky o tomto relativně novém fenoménu. Z metodologie vychází výzkum videí z kvalitativní obsahové analýzy využívající principů obrazové a sémiotické analýzy. Komentáře byly analyzovány spíše kvantitativními metodami. V závěrečných kapitolách jsou výsledky výzkumu a dochází k jejich zasazení do širšího shrnutí inovací, kterými se internetové video a jeho konzumace liší od neinternetových médií Součástí je i krátká úvaha o budoucnosti popularizované vědy na

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.